Welkom

 Even voorstellen…

Sterkliniek Dierenartsen is een samenwerkingsverband van verschillende gezelschapsdierenklinieken verspreid over Nederland. De deelnemende praktijken hebben gemeen dat ze de belangen van de diereigenaren en hun dieren voorop stellen. Daartoe streven ze naar een hoge kwaliteit in hun (diergeneeskundige) dienstverlening. Omdat het allemaal zelfstandige klinieken zijn kunnen ze verschillen in grootte, activiteit en in de verschillende deelgebieden van de diergeneeskunde waar men zich op richt.

Bekijk het filmpje voor een kijkje achter de schermen bij Sterkliniek Dierenartsen.

Hoe wordt de kwaliteit geborgd?

Sterkliniek Dierenartsen  heeft een kwaliteitssysteem dat ervoor zorgt dat elke deelnemer zich continu verbetert.  Deelnemers aan het samenwerkingsverband Sterkliniek Dierenartsen vinden dat ook diergeneeskundige zorg onderhevig moet zijn aan een kwaliteitscontrole en beoordeling. Dagelijks vertrouwen duizenden diereigenaren tenslotte hun liefste huisdier toe aan de zorg van de dierenarts, kwaliteit moet daarbij een zekerheid zijn vinden wij.

Het kwaliteitssysteem gaat vooral over de cliënt en bedrijfsprocessen daarom is dit systeem bij Sterkliniek Dierenartsen enorm uitgebreid met kwaliteitscriteria inzake nascholing voor dierenartsen en paraveterinairen, apotheekbeheer, apparatuurbeheer en nog veel meer wat een meer veilige behandeling van uw huisdier mogelijk maakt.SK vlag

Wat is het voordeel voor mij als cliënt?

De deelnemers wisselen kennis en ervaringen uit en zo wordt het kennisniveau voortdurend verhoogd. Daarnaast bezoeken dierenartsen de klinieken van collega’s (visitatie) en worden behandelingen en protocollen met elkaar besproken zodat de puntjes op de i blijven. Op deze manier ontstaat een hoog zorgniveau!

Daarnaast gelden binnen het samenwerkingsverband strengere regels dan binnen de totale beroepsgroep, zo is bijvoorbeeld nascholing verplicht voor dierenartsen en paraveterinairen die werken bij een Sterkliniek. Bovendien organiseert Sterkliniek Dierenartsen zelf ook nog aanvullende nascholing. Zo kan de organisatie heel snel reageren op veranderingen in het vak en nieuwe wetenschappelijke inzichten.

Kristel de Munnik dierenartsDe centrale organisatie neemt de aangesloten dierenartsen veel niet-diergeneeskundig werk uit handen. Op deze manier kan de dierenarts weer meer tijd besteden aan de bezigheid die hij of zij het liefste uitoefent en waar hij of zij voor is opgeleid: namelijk dierenarts zijn! Op deze manier ontstaat weer meer werkplezier! Door gezamenlijk overleg met de toeleveranciers kunnen kosten bespaard worden waardoor een reële prijs-kwaliteitverhouding kan worden nagestreefd. Iedere deelnemer bepaalt zelf zijn prijzen, er is dus geen “standaardprijslijst”.

Hoe word ik als cliënt op de hoogte gehouden?

Drie maal per jaar verschijnt het magazine SterK. Deelnemers verspreiden SterK. onder hun cliënten. Het magazine bevat informatie over de deelnemende kliniek, de organisatie van Sterkliniek Dierenartsen, over de laatste ontwikkelingen in de diergeneeskunde, dierziekten en preventie van ziekte en aandoeningen. Zo bent u als cliënt van een Sterkliniek steeds goed geïnformeerd!

De deelnemende klinieken zijn verspreid over Nederland te vinden en zijn te herkennen aan het Sterkliniek Dierenartsen logo, naam en logo zijn geregistreerd en beschermd. Alleen gezelschapsdierenklinieken die voldoen aan de strenge kwaliteitsnormen mogen de naam Sterkliniek Dierenartsen en het bijbehorende logo gebruiken. Indien een gezelschapsdierenkliniek niet meer voldoet aan de kwaliteitseisen verliest deze per direct het recht op gebruik van de naam en het logo.

 

Sterklinieken
Kijk hier welke Sterkliniek er bij u in de buurt zit.

Meer informatie?

Kortom, met Sterkliniek Dierenartsen wordt optimale diergeneeskundige zorg herkenbaar en bereikbaar. Uw huisdier is van harte welkom voor behandeling en alles wat verder nodig is om fit en gezond te blijven. Graag tot ziens in één van onze klinieken. Voor meer informatie kunt u terecht bij uw eigen Sterkliniek of op deze website.

Alles naar wens?

Klachten zijn niet leuk maar we kunnen er wel van leren!
Bent u ontevreden? Vertel het ons!
Bent u tevreden? Vertel het anderen!